Opcje zapisów
Prośba do prowadzących zajęcia:
Prosimy nie zakładać kont ręcznie, gdyż mogą się wówczas konta powtórzyć. Kolejność powinna być taka, że najpierw się logują użytkownicy do systemu, a później następuje ich wpisanie na kurs.
Możliwości zapisów do kursów
- Jako gość
Jeśli kurs został udostępniony dla gości, każdy może wejść na kurs bez dodatkowych czynności (wystarczy się zalogować – nawet jako gość).
- Z hasłem (dla gości
W przypadku, gdy w ustawieniach kursu ustawione zostało hasło (zob. wyżej) – przy wejściu na kurs musimy podać to hasło:
- Zapisy z hasłem zalogowanych użytkowników
Tak samo (jak wyżej) logują się do kursu użytkownicy zalogowani (inni niż gość), jeśli hasło zostało ustalone.
- Zapisy samodzielne przez studentów (zalecane)
Jeśli prowadzący ustawi „Zapisy manualne” (zob. rysunek), student może się po zalogowaniu samodzielnie wpisać na kurs:
Jest to najwygodniejsza metoda zapisów. Najczęściej jednak prowadzący chce ograniczyć zapisy do swojej grupy. W tym celu używamy klucz dostępu do kursu. Uwaga! Klucz dostępu do kursu jest ustawiany domyślnie na losowy ciąg znaków! Klikając w pióro obok oka z powyższego rysunku wchodzimy w parametry zapisów manualnych (dostępne w menu):
UWAGA! Wygląd ekranów może nieco różnić się od tego na rysunkach. W szczególności podmenu ("Metody zapisów") są ukryte pod trybikiem po prawej stronie ekranu.
- Zapisy przez prowadzących
Po wejściu do funkcji w menu „Zapisani użytkownicy”, możemy kliknąć w „Zapisz użytkowników”
Uwaga! Dostępni do zapisu są jedynie użytkownicy, którzy się zalogowali wcześniej przynajmniej raz do platformy e-learningowej (zob. początek opisu).