Opcje zapisów

Prośba do prowadzących zajęcia:

Prosimy nie zakładać kont ręcznie, gdyż mogą się wówczas konta powtórzyć. Kolejność powinna być taka, że najpierw się logują użytkownicy do systemu, a później następuje ich wpisanie na kurs.

Możliwości zapisów do kursów

    1. Jako gość

      Jeśli kurs został udostępniony dla gości, każdy może wejść na kurs bez dodatkowych czynności (wystarczy się zalogować – nawet jako gość).

    2. Z hasłem (dla gości

      W przypadku, gdy w ustawieniach kursu ustawione zostało hasło (zob. wyżej) – przy wejściu na kurs musimy podać to hasło:

    3. Zapisy z hasłem zalogowanych użytkowników

      Tak samo (jak wyżej) logują się do kursu użytkownicy zalogowani (inni niż gość), jeśli hasło zostało ustalone.

    4. Zapisy samodzielne przez studentów (zalecane)

      Jeśli prowadzący ustawi „Zapisy manualne” (zob. rysunek), student może się po zalogowaniu samodzielnie wpisać na kurs:

      Jest to najwygodniejsza metoda zapisów. Najczęściej jednak prowadzący chce ograniczyć zapisy do swojej grupy. W tym celu używamy klucz dostępu do kursu. Uwaga! Klucz dostępu do kursu jest ustawiany domyślnie na losowy ciąg znaków! Klikając w pióro obok oka z powyższego rysunku wchodzimy w parametry zapisów manualnych (dostępne w menu):

      UWAGA! Wygląd ekranów może nieco różnić się od tego na rysunkach. W szczególności podmenu ("Metody zapisów") są ukryte pod trybikiem po prawej stronie ekranu.  

    5. Zapisy przez prowadzących

      Po wejściu do funkcji w menu „Zapisani użytkownicy”, możemy kliknąć w „Zapisz użytkowników”

      Uwaga! Dostępni do zapisu są jedynie użytkownicy, którzy się zalogowali wcześniej przynajmniej raz do platformy e-learningowej (zob. początek opisu).

Last modified: Thursday, 26 March 2020, 2:19 AM